RECENZE: Péče o starého koně

Stary_kun_obalka_predniPočet lidí, kteří se pyšní péčí o své „cetileté“ koně, stoupá. V Česku se dokonce stovky z nich sdružují na sociálních sítích. Hlavně skupina "CETILETÍ KONĚ, naše dlouholeté lásky" fungující na síti Facebook má přes 3600 členů. Nazdobené dorty s mrkví a jablky mohou budit úsměv, ale praktický dopad celého snažení je obrovský – koně, kteří mají kariéru za sebou, už nejsou nutně ti odložení, zapomenutí a bez zájmu svého okolí. Kniha Péče o starého koně od berlínské fyzioterapeutky Claudie Jung se do nového trendu strefuje zcela přesně.

16Autorka dokázala v knize obsáhnout všechna témata, která se chovu koní týkají, a vhodně je zaměřit na veterány. A tak se mezi tříděním plemen na skupiny dozvíme, kterým z nich vypadají zuby jako posledním, nebo si v kapitole o očích a uších uvědomíme, že pískat na starého koně nemá smysl. Témata jako artróza, ochablé svalstvo nebo špatné trávení jsou samozřejmostí.

76Od teorie k praxi se dostanete velmi rychle. Masáže zaměřené na posílení svalstva, lepší dýchání, na snížení bolesti kloubů nebo zkrátka jen pro relaxaci vás nejspíš donutí s knihou okamžitě vyrazit do stáje.  Na dalších stránkách najdete tipy, jak si užít společné chvíle i s koněm, na kterém už není možné jezdit. Stačí k tomu třeba pár barelů a bariér. A Jung pochopitelně dává velmi konkrétní návody na krmení nebo použití bylinek.

33Pro některé čtenáře může kniha obsahovat příliš obecností. S vědomím toho, že staří koně putují i k lidem s téměř nulovými zkušenostmi, je ale záměr logický. I zkušení „koňáci“ najdou mnoho nepoznaného. Může to být jen detail, který starému koni zlepší život.

Kniha je vyvedená v pevné vazbě, na kvalitním křídovém papíru a má 128 stran. Vydalo ji nakladatelství Arcaro.

Knihu Péče o starého koně máme skladem za 349 Kč.