Recenze: Strečink pro koně

strecink_higgins_porovnaniAsi už podle fotky poznáte, že autorem knižní novinky Strečink pro koně je Gillian Higginsová. Její nápad na koně nakreslit kosti a svaly a celý tenhle stroj rozpohybovat, abychom vše pochopili, byl jednoduše geniální. V české kotlině jde v pořadí o třetí knihu autorky. Vydalo ji nakladatelství Brázda, pro které ji přeložila MVDr. Dominika Švehlová.

Předchozí knihy Koně a jejich pohyb (stále dostupná na www.konskeknihy.cz/kone-a-jejich-pohyb--g--higginsova--s--martinova a Pohyb a výkon koně – anatomie (zcela vyprodaná a seženete ji jen se štěstím a navíc použitou) vydala Metafora, kterou převzala Grada. Tyto starší knihy byly přeložené Lenkou Kerumovou. Strečink pro koně – protahovací cviky ze země je v úspornějším hábitu. Rozměr je menší (170 × 215 mm), má brožovanou vazbu a je výrazně tenčí než předchozí tituly. Díky svému rozměru je ale kniha praktická, takže ji můžete mít ve stáji vždy připravenou k použití, pokud si potřebujete osvěžit své znalosti.

Pečlivý popis i fotografie

Obsah je rozdělený do dvou částí: První se rovnou věnuje protahování koně ze země, kde najdete šestadvacet cviků na protažení koňského těla. Postupuje se systematicky od krku, přes hřbet, celé tělo, až po končetiny. U každého cviku je vysvětleno, co má daný cvik uvolnit, zlepšit, posílit, pro jakého koně je vhodný, co přesně se při tomto cviku děje, jaké další svalové skupiny se tím zapojují a celkový konečný výsledek tohoto protahování pro koně. Jednotlivé cviky jsou pečlivě popsané a fotograficky znázorněné, aby bylo jasné, jak má člověk postupovat. Zároveň tu najdete i jednotlivé tipy, které vám pomohou při protahování koně, a na co si dát pozor. Druhá část knihy se věnuje kostře a svalstvu koně, aby člověk nemusel hledat anatomické souvislosti v jiných knihách. Objevíte zde popis exteriéru koně, jeho kostru, svaly, svalové řetězce, vazy a šlachy, a to vše ilustrované malbou přímo na koni z různých stran.

strecink_higgins

Čtvrtinu cviků možná znáte

Podobnost s předchozími knihami nacházíme u několika stejných fotografií a zároveň i u čtvrtiny cviků. Nespornou výhodou ale je, že máte v rukách ucelenou knihu, která vás provede protahováním všech částí koně vytvořené dle programu Josepha Pilatese. Kniha navíc nabízí i tematická videa. Stáhli jsme si potřebnou aplikaci Kosmos-Plus (je v německém jazyce), abychom si je mohli prohlédnout. Po jejím otevření jsme intuitivně vpravo nahoře dali v kolonce Suche klíčové slovo Anatomie, což k vyhledání knihy stačilo. Případně sjeďte trochu níž v listu knih a hned na ni narazíte. Po kliknutí na obálku knížky na vás vyskočí okno, které vás navede, kde v knize najít kód k odemčení videí. Pro představu, jak provést cvik, jsou přiložená videa velmi dobrou pomůckou. Poslechnete si ho ovšem pouze v němčině (autorka pochází z Velké Británie a je předabovaná) a nejsou k dispozici žádné titulky.

(pt)

Knihu Strečink pro koně můžete objednat zde: https://www.konskeknihy.cz/strecink-pro-kone/ za 320 Kč