Vydat Mastersona? Přesvědčili nás až vlastní koně!

IMG_1890Odmítnutý nápad, který se pak vrátil z Ameriky jako bumerang. Tak bychom mohli stručně popsat příběh, který stojí za vydáním knihy Terapie koní podle Mastersona. Ta totiž málem nevznikla. Nakladatelství Arcaro její vydání nejdřív odmítlo. "Myslel jsem, že Beyond Horse Massage je jen další kniha o masážích koní," přiznává majitel Daniel Burda.

O vydání knihy se zasadila jediná instruktorka Mastersonovy metody v Česku Ivana Zajíčková (na fotografii). První odmítnutí v březnu roku 2021 ji neodradilo. "Musel jsem se smát, když se mi pár týdnů poté ozvala majitelka amerického nakladatelství a jakoby mimochodem mi říká: Mám pro tebe tip na skvělou knížku a Jim Masterson říkal, že by o ni v Česku byl zájem," říká nakladatel s tím, že ho to přeci jen přesvědčilo o knize uvažovat.

IMG_1891"Souhlasil jsem tedy, aby nám Ivana předvedla metodu na našich koních. Než něco vydám, musím tomu věřit. Když přijela, pochopil jsem, že tohle není žádná masáž. A že je to něco, co koním dělá opravdu dobře a okamžitě na to reagují. Už když Lancelot po pár minutách padl jakoby do transu a začal pospávat, měl jsem jasno. Líbilo se mi, že vše funguje přesně tak, jak Ivana řekne. Čekáme na mrknutí oka, kůň mrkne. Čekáme, až si přežvýkne, a on to pak opravdu udělá. Nebo si můžete otestovat, že jste určitou partii uvolnili a voilà - ona je opravdu bez jakéhokoli napětí, volná, a kůň u toho v podstatě spí. Ta metoda je velmi propracovaná."

Masterson své knihy ani jako masáž neprezentuje, ve volném překladu je název originálu něco jako "víc než masáž koně". Je to manuální terapie koní, ve které kůň v podstatě pracuje za vás. Aktivujete jeho parasympatický nervový systém, který tělo uvádí do klidu a relaxace, a začne vysílat signály. A díky tomu snadněji zjistíte, kde má problém a na co se zaměřit. Právě díky tomu, že je kůň zcela uvolněný a líbí se mu to, se při práci dostanete až do hlubokých svalových vrstev.  "Metoda výrazně zlepšuje rozsah pohybu, je účinná pro prevenci zranění i jako prostředek při komunikaci mezi vámi a koněm," stručně vysvětluje terapeutka Ivana Zajíčková. O další detaily se ještě podělíme v dalších článcích o metodě.

mastersonČeské vydání je unikátní v tom, že Jim Masterson pro něj poskytl instruktážní videa dostupná skrze QR kódy rozmístěné po celé knize. Celkem jde o více než 40 minut materiálů, které jsou zcela zdarma a opatřené českými titulky. "Žádné jiné vydání knihy ve světě tuto možnost nemá," doplňuje Zajíčková, která spolupracovala na překladu knihy s MVDr. Dominikou Švehlovou a vzala si na starost titulky k videím. Kniha tak v terminologii přesně odpovídá tomu, co můžete vidět na Ivaniných lekcích.

Mimochodem, rozklikli jste odkaz na americký originál? Uvidíte tam, že na Amazonu má přes 600 hodnocení a komentářů s průměrnou známkou 4.8 z pěti. A přiznáme se, že to jsme při prvním hodnocení knihy neudělali. Ivano, díky, že jsi to nevzdala!

Tým koňskéknihy.cz a Arcaro

KNIHU MŮŽETE OBJEDNAT NA www.konskeknihy.cz/terapie-koni-podle-mastersona/